درباره وبلاگ به وبلاگ من خوش آمدید من یونس دانشجوی رشته ی کاپیوتر هستم و امیدوارم باوبلاگم تونسته باشم کمکتون کرده باشم. دوستتون دارم! آخرین مطالب پيوندها
تبادل لینک
هوشمند نويسندگان فقط ماشین های 2014 به بالا !!! رانندگی ایمن از اواسط دهه نود میلادی با ظهور کنترل الکترونیکی پایداری یک گام بزرگ رو به جلو برداشته است. شرکت بوش برای اولین بار این سیستم را بر روی خودروی مرسدس بنز کلاس S و همچنین سری هفت خودروی BMW امتحان کرد.
بیش از یک دهه از معرفی سیستم کنترل پایداری گذشته است و کمپانیهای گوناگون اسامی مختلفی بر روی آن گذاشتهاند. به طور مثال شرکت Audi این سیستم رو ESP نامیده یا شرکت Ford نام Advance Trac را انتخاب کرده است. شرکت GM عنوان Stabilitrak را برای خود برگزیده است.
کم فرمانی وقتی حاصل میشود که نیروی جلوبرنده مناسب برای خودرو مهیا نیست و خودرو بیشتر تمایل دارد که به راستای مستقیم حرکت کند تا دور بزند. بیش فرمانی درست مفهوم مقابل کم فرمانی است به طوری که خودرو بیشتر تمایل دارد که دور بزند تا اینکه به حرکت مستقیم رو به جلوی خود ادامه دهد. سیستم کنترل الکترونیکی پایداری برای حل کردن دو مشکل فوق دست به کار شده است.
نحوه عملکرد:
اجزاء سیستم کنترل الکترونیکی پایداری:
سیستم کنترل پایداری در واقع با سه سنسور اصلی در ارتباط است:
مزایا ESP: شنبه 7 دی 1392برچسب:سیستم کنترل پایداری چگونه کار می کند؟,سیستم کنترل پایداری چگونه کار می کند,سیستم کنترل پایداری چیست,esp,سیستم کنترل پایداری,, :: 12:11 :: نويسنده : یونس
بالاخره خواب هفت ساله نسل دوم X5 به پایان رسید؛ بعد از انتشار اولین رندرهای X5 جدید، حال زمان عرضه نسل سوم این شاسی بلند فول سایز رسیده تا به عنوان مدل 2014 به رقابت خود با بزرگانی مانند آئودی Q7، مرسدس ML class، آکورا MDX و نهایتا پورشه کاین همچنان ادامه دهد . . .
در نسل سوم X5 ترکیب چراغ های سری3 و سری5 براحتی قابل تشخیص است؛ چراغ هایی که بنابه خواسته مشتریان می توان LEDهای اتومات را برای آنها سفارش داد. همچنین جلوپنجره خودرو بزرگتر شده و طراحی سپرهای جدیدش نیز نسبت به گذشته بی نهایت زیباتر و جذاب تر از آب درآمده است.
البته وجود مه شکن های تعبیه شده در بالای سپر اندکی ظاهر جسور خودرو را خدشه دار کرده ولی به هر حال چه کسی است که به آن عادت نکند! در نمای جانبی نیز وجود خروجی هوایی که در پشت گلگیرهای جلو قرار گرفته اند به احتمال زیاد می تواند به معنای کاهش نیروی درگ و بهبود خنک کاری سیستم ترمز و متعلقات آن باشد. نمای درونی کابین تقریبا تفاوتی با نسل سابق نداشته جز اینکه کنسول میانی اندکی به سمت راننده متمایل شده و نمایشگر بالای کنسول نیز مجددا طراحی شده است. امکان استفاده از صفحات مشکی رنگ براق، تریم چوبی Poplar Grain ، روکش های نقره ای رنگ Oxide یا صفحات آلومینیومی Hexagon نیز برای مشتریان فراهم شده است.
بخشی کوچکی از امکانات سفارشی X5 عبارتست از:
حال به سراغ پیشرانه ها برویم که بی ام و فعلا سه مدل را برای مشتریان آماده کرده است. 1. مدل xDrive50i :
2. مدل xDrive30d :
3. مدل M50d :
خط تولید مدل های 2014 بی ام و X5 در شهر Spartanburg در کارولینای جنوبی بوده و اولین سری تحویل آن به مشتریان آلمانی نیز از اواسط پاییز 92 آغاز می شود. شنبه 7 دی 1392برچسب:بی ام و X5 مدل 2014,بی ام و مدل 2014,بی ام و X5,بی ام و X5 2014,بی ام و,bmw x5 model 2014,bmw2014,bmw x5,bmw x5 2014,, :: 11:40 :: نويسنده : یونس
RS Q3 که تا پیش از این یک پروژه مفهومی برای آئودی محسوب می شد، حالا نسخه تولید نهایی آن آماده شده و قرارست به عنوان مدل 2014 از پائیز 2013 راهی بازار آلمان به عنوان اولین مقصد شود؛ قیمت پایه ای این کراس اور اسپرت فعلا 54,600 یورو یا معادل تقریبی 73,000 دلار اعلام شده . . .
این خودرو نخستین محصول از خانواده Q آئودی است که به لوگوی RS مزین شده و نسبت به مدل های استاندارد Q3 در سپرها، رکاب های جانبی، ورودی هوای جلوپنجره، اسپویلر سقفی، دیفیوزر، زه های نقره ای مات بدنه و تک خروجی اگزوز بیضوی شکلش متفاوت است. دیگر تغییراتی که آئودی در این خودرو اعمال کرده نیز به کاهش ارتفاع 25 میلیمتری تعلیق، بهبود کیت ترمز با استفاده از کالیبرهای مشکی رنگ هشت پیستونه در جلو و عقب و رینگ های 19 اینچی (با امکان سفارش 20 اینچ) خلاصه می شود. برای کابین، آئودی از چرم های آلکانترا برای صندلی ها، پدال های آلومینیومی و فرمان جدیدی استفاده کرده که برخلاف مدل های استاندارد Q3 قسمت پائینی فرمان تخت شده تا حس اسپرت بودن خودرو بیش از پیش به راننده آن القا شود. البته اگر بیشتر دقت کنیم خواهیم دید که آئودی از سیستم چندرسانه ای MMI نیز استفاده کرده و برای مشتریانش سه تریم مختلف شامل چوبی Piano، تریم کربنی و تریم آلومینیومی مهیا کرده است. استفاده از GPS و سیستم پخش BOSE با 14 اسپیکر نیز بصورت سفارشی امکان پذیر است.
اما سری هم به زیر کاپوت بزنیم؛ جایی که پیشرانه 2.5 لیتری توربوی RS Q3 با 5 سیلندر آرام گرفته است. این پیشرانه بنزینی باقدرت 310 اسب بخار و گشتاور 420 نیوتن متر به همراه گیربکس هفت سرعته S-Tronic می توانند خودرو را در 5.5 ثانیه به سرعت 100 و در ادامه به حداکثر سرعت محدود شده 250 کیلومتر برساعت برسانند. مصرف سوخت این کراس اور 1,730 کیلوگرمی نیز 8.8 لیتر در سیکل ترکیبی اعلام شده است.
ائودی نهایت دقت مهندسین المانی ... نویسنده : یونس دو شنبه 18 آذر 1392برچسب:آئودی RS Q3 مدل2014,آئودی RS Q3 مدل2013,آئودی RS Q3,ائودی2014,ائودی,RS Q3 2014,RS Q3,کراس اور ائودی,ائودی شاسی بلند,, :: 12:18 :: نويسنده : یونس
شورولت از معروفترین وانت خود یعنی سیلورادو در رده “های-کانتری” یا سرزمینهای بلند، رونمایی کرد. وانت غول پیکری که در پاییز امسال روانه بازار خواهد شد.
شورولت سیلورادو با ضربه گیرهای جدید و همرنگ بدنه در جلو و عقب، جلوپنجره کرومی با میله های افقی، قطعات و تزئینات کرومی متعدد در اطراف بدنه، آیینه ها، و دستگیره های درب ها و همچنین رینگهای 20 اینچی براق کرومی قرار گرفته بر تایرهای چهار فصل 275/55، کاملاً چهره ای کلاسیک و آشنا دارد.
در داخل کابین هم ترکیب تودروزی با استفاده از چرم قهوه ای، سیستم کمک پارک با سنسورهای جلو و عقب (که برای چنین خودروی درشت اندامی کاملاً ضروری به نظر می رسد)، سیستم MYLink همراه با صفحه نمایش لمسی 8 اینچی، سیستم صوتی Bose، صندلیهای گرم و سر شونده الکتریکی که با چرم سوراخدار پوشش داده شده اند و آرم High Country روی پشت سری ها را می توان از تفاوتهای این سیلورادو نسبت به مدلهای پایه دانست. سیلورادوی های کانتری بصورت استاندارد از یک موتور 8 سیلندر 5.3 لیتری با مصرف سوخت 10.2 لیتر استفاده می کند. این در حالیست که گاوچرانهای آمریکایی حتی می توانند یک موتور هشت سیلندر بزرگتر 6.2 لیتری را برای آن انتخاب کنند. هر دو موتور از سیستم های مدیریت فعال سوخت و غیر فعال کردن سیلندرهای اضافی و زمانبندی متغیر سوپاپها برای بهینه سازی مصرف سوخت بهره می برند.
تجهیزات اختیاری نظیر ترمز ویژه تریلر، پکیج هشدار برای راننده، فرمان گرم شونده، پدالهای قابل تنظیم، سیستم سرگرمی برای سرنشینان عقب و غیره نیز قابل سفارش می باشند. قیمت پایه سیلورادو 24,585 و قیمت مدلهای دو کابین آن 32,710 می باشد. در مورد مدل های-کانتری هنوز قیمتی منتشر نشده اما احتمالاً با 30 درصد افزایش نسبت به مدلهای پایه و در حدود 55 هزار دلار خواهد بود. رقبای این وانت هم در ابتدا فورد F-150 و سپس تویوتا توندرا، دوج رم و GMC Sierra می باشند.
من خودم عاشقه ماشینای امریکایی ام. نویسنده : "یونس"
پنج شنبه 14 آذر 1392برچسب:شورولت سیلورادو 2014 های کانتری,سیلورادو 2014 های کانتری,سیلورادو 2014,شورولت,شورولت 2014,silverado,silverado2014, :: 12:40 :: نويسنده : یونس
سدان لوکس انگلیسی ها که قرارست روز سه شنبه پانزدهم اسفندماه 91 در نمایشگاه ژنو 2013 رسما رونمایی شود، هم اکنون جزئیات اولیه آن منتشر شده؛ خودرویی که لوکس ترین، سریع ترین و حتی قدرتمندترین سدان بنتلی لقب گرفته است . . .
آنچه از ظاهر Flying Spur می توان فهمید این است که نمای جلویی خودرو بیش از هر زمان دیگری به مدل های کانتیننتال GT (بخاطر چراغ هایش) و مولسان (بخاطر جلوپنجره و سپرش) نزدیکتر شده؛ همچنین کم شدن ارتفاع و عریض ترشدن بدنه آن به همراه خطوط عضلانی عقب، نسبت به گذشته یکنواختی کمتری به طراحی فلاینگ اسپر بخشیده است. البته به همه این تغییرات باید مواردی دیگری مثل استفاده از LEDها در هر دو چراغ جلو – درحالیکه در نسل قبل فقط یک چراغ مجهز به LED بود – بزرگتر و عمودی تر شدن جلوپنجره، استفاده از رینگ های جدید 19 تا 21 اینچی، ورودی هوای یک تکه سپر جلو و نهایتا خروجی هوای روی گلگیرهای جلو نیز اضافه کرد. اما صرف نظر از بدنه شاسی فلاینگ اسپر نیز دوباره بهینه سازی شده طوریکه استفاده از آلومینیوم برای ساخت گلگیرهای جلو و درب کاپوت و بهره گیری از مواد کامپوزیتی برای ساخت درب صندوق موجب کاهش 50 کیلوگرمی وزن خودرو شده اند.
کابین خودرو هم از تغییرات بی نصیب نمانده که در این میان مهم ترین آنها در طراحی مجدد ادوات کنسول، نمایشگر هشت اینچی کنسول، تغییر صفحه کیلومتر، چرم ها و تریم چوبی جدید و استفاده از فرمان اسپرت خلاصه می شوند. سیستم پخش 1100 واتی Naim با هشت اسپیکر نیز بصورت سفارشی در دسترس است. اما برای سرنشینان عقب علاوه بر مانیتورهای 10 اینچی و سیستم تهویه اتومات دوگانه عقب، سیستم چندرسانه ای بنتلی با نام Multi-Media Specification نیز درنظر گرفته شده که قابلیت ارتباط Wi-Fi، هدفون وایرلس و حافظه 64 گیگابایتی دارد. مشتریان با سفارش پکیج Mulliner Driving Specification هم ویژگی هایی مثل رینگ های 21 اینچی، پدال های آلومینیومی و دوخت الماسی برای چرم صندلی ها را بصورت استاندارد خواهند داشت.
هنوز معلوم نیست که بنتلی چه پیشرانه هایی برای فلاینگ اسپر مهیا کرده اما به هرحال مدل های اولیه آن با موتور 6.0 لیتری W12 باقدرت خالص 616 اسب بخار (64 اسب بیشتر از نسل قبل) و گشتاور 800 نیوتن متر تحویل مشتریان می شود. گیربکس خودرو نیز از نوع هشت سرعته اتومات ساخت ZF بوده که با کمک سیستم انتقال قدرت AWD (همه چرخ های محرک) می تواند این سدان 2.4 تنی را درعرض 4.3 ثانیه به سرعت 100 و در ادامه به حداکثر سرعت 322 کیلومتر برساعت برساند؛ درحالیکه نسل قبل شتاب صفرتاصدش به 5.2 ثانیه و حداکثر سرعتش به بیشتر از 312 کیلومتر برساعت نمی رسید. بنتلی برای مدل های 2014 فلاینگ اسپر از سیستم تنظیم ارتفاع اتومات نیز بهره گرفته طوریکه بارسیدن به سرعت 195 کیلومتر برساعت، تعلیق جلو 5 وعقب 10 میلیمتر کاهش ارتفاع داده و بارسیدن به سرعت 240 کیلومتر برساعت نیز دوباره در جلو 8 میلیمتر و در عقب 13 میلیمتر از ارتفاع آن کاسته می شود. ناگفته نماند که سیستم AWD این خودرو، درحالت عادی گشتاور تولیدی موتور را بصورت 40 به 60 به ترتیب در اختیار محورهای جلو و عقب قرار می دهد ولی در شرایط مختلف این سیستم می تواند تا 85 درصد گشتاور تولیدی را به محور عقب و همچنین تا 65 درصد گشتاور تولیدی را به محور جلویی خودرو نیز منتقل کند. مصرف ترکیبی این خودرو 14.7 لیتر و میزان آلایندگی آن ناشی از تولید CO2 نیز 343 گرم در هر کیلومتر اعلام شده است. ********************************************************** بروز رسانی – نمایشگاه ژنو 2013: پس از انتشار تصاویر این سدان لوکس انگلیسی ، وی به ژنو آمد تا گل سر سبد محصولات بنتلی در ژنو 2013 باشد . موتور 6 ایتری w12 که به توربوهای دقلو مجهز شده است به این سدان پرابهت قدرت 625 اسب بخار و گشتاور 800 نیوتن متر را بخشیده است . این ارقام فلاینگ اسپر را به قویترین خودروی چهار در ، در تاریخ بنتلی تبدیل کرده است . بهبود 14 درصدی نسبت قدرت به وزن در قیاس با نسل قبلی باعث شده شتاب صفر تا صد 4.3 ثانیه ای و حداکثر سرعت 322 کیلومتر بر ساعت قابل دسترس باشد .
پیشرانه را جعبه دنده ی 8 سرعته ی ZF همراهی می کند . که به کمک سیستم چهارچرخ متحرک قدرت را به تمام چرخ ها توزیع می کند . البته لازم به ذکر است که سهم چرخ های عقب از گشتاور توزیع شده 60 درصد و چرخ های جلو 40 درصد است . در این مدل سپر و گلگیرهای جلو از آلومینیوم ساخته شده اند . شکل دهی گلگیرها به کمک صنایع پیشرفته ی هوافضایی صورت گرفته است . تمام این تمهیدات باعث شده اند تا نسل جدید فلاینگ اسپر 50 کیلوگرم سبکتر از نسل قبلی باشد . کابین هم تغییرات زیادی به خود دیده است بطوریکه بیش از 600 قطعه ی جدید جایگزین قطعات مورد استفاده در نسل قبل شده است . چیدمان صندلی عقب را به صورت دو نفره یا سه نفره می توان تنظیم نمود . سه شنبه 12 آذر 1392برچسب:بنتلی فلاینگ اسپر,بنتلی فلاینگ اسپر2014,بنتلی فلاینگ اسپر2013,بنتلی فلاینگ اسپر جدید,بنتلی فلاینگ اسپر اسپرت,بنتلی,بنتلی2014,بنتلی انگلستان,بنتلی موتور,سدان لوکس,سدان لوکس بنتلی,, :: 10:39 :: نويسنده : یونس
سه سال از جدا شدن از کمپانی از فورد گذشته و اینک، مزدا سالگرد این اتفاق را با خودروهای کوچک سری مزدا ۳ جشن میگیرد. این خودروها، بدون هیچ حرف و حدیثی در کمپانی مزدا طراحی و ساخته شدهاند. خودروهای «چهار در» و «پنج در» تولید شده، فاصله محور چرخهایشان ۶ سانتیمتر از مدلهای قبلی بیشتر است و این محورها، ۴ سانتیمتر نیز عریضترند. شباهت این خانواده از خودروها به مدلهای CX-5 کراسآور و سدان بزگتر 6، غیر قابل انکار است. این موضوع باعث شده تا ماشینهایی کوچک و زیبا با قیمتی کمتر از ۳۰ هزار دلار تولید شود.
پیشرانه تجهیزات
با وجود مواردی که گفته شد، وزن خودرو به میزان مناسب و ۱۳۱۱ کیلوگرم است. موتور ۲ لیتری این ماشین، در مدت ۷/۹ ثانیه، سرعت را از صفر به ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت میرساند، ولی تا رسیدن سرعت به ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت، باید ۱۶/۳ ثانیه صبر کرد. شاید بخواهید به خاطر این تغییر سرعت ضعیف، i3 را سرزنش کنید، ولی این عملکرد باعث شده تا در هر صد کیلومتر 5.88 لیتر سوخت مصرف کند و بتواند از این نظر با دیگر خودروهای کممصرف، هیبریدی و … رقابت کند.
اگر سرعت بیشتری میخواهید، مشکلی نیست! پدال گاز را تا آخر بخوابانید تا به سرعت دیوانهوار ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت برسید. این کار با استفاده مدل پنج در با ضریب درگ ۰/۲۸ شدنی است. همچنین میتوانید به جای ۳۲۵۰ دلار، ۵۰۰۰ برای موتور خرج کنید و نوع ۲/۵ لیتری 3s را انتخاب کنید. این کار باعث میشود تا ۰/۷ ثانیه از زمان صفر تا ۱۰۰، کاسته و ۲۹ اسب بخار نیز به قدرت خودرو، اضافه شود. جعبه دنده شش سرعته، از دیگر ویژگیهای دوستداشتنی این خودرو است. تعویض دنده به صورتی مطمئن و بر اساس الگویی از پیش تعیین شده انجام میشود. طراحی بدنه نیز از دیگر نقاط قوت مزدا ۳ است. بدنه در عین حال که وزن کمی دارد، ولی به شدت محکم و بدون صدای اضافه است و در جذب نیروهای وارده نیز به خوبی عمل میکند. چرخها با طراحی خود، امکان کنترل بهینه خودرو را فراهم میکنند. نیروی گریز از مرکز در سر پیچها کاملاً ملایم است و چرخهای ۱۶ اینچی یوکوهوما در سر پیچها تحت نیروی 0.82G قرار میگیرند. این خودرو میتواند از ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت در مسافت ۵۴ متری متوقف شود و از این نظر میتواند با خودرویی مانند فورد فوکوس رقابت کند. واکنش فرمان، بسیار سریع است و تصمیمگیریهای راننده را به خوبی اجرا میکند.
سوئیت اختصاصی
اولین تجربه رانندگی با مزدا ۳، امیدواریهای زیادی در انسان ایجاد میکند. سرعت مزدا و عملکرد آن فوقالعاده است. میتوان گفت که مزدا در خودروی جدید خود، پیشرفت قابلقبولی داشته است. مشخصات:
ابعاد:
تستهای سرعت:
مصرف سوخت:
شنبه 25 آبان 1392برچسب:بررسی مزدا ۳ هاچبک ۲۰۱۴,مزدا,مزدا3,مزدا 3 هاچ بک,مزدا 2014,mazda,mazda 2014,mazda3,, :: 13:0 :: نويسنده : یونس
آئودی A3 کروکی جدید قرار است در نمایشگاه فرانکفورت 12 سپتامبر به صورت رسمی رونمایی شود که تصاویر آن در رسانهها پراکنده شده است. این خودرو بزرگتر و سبکتر از قبل شده است.
طول این خودرو با 180 میلی متر افزایش به 4420 میلی متر رسیده که موجب رضایت بیشتر سرنشینان در حین رانندگی میشود. وزن این خودرو نیز با 50 کیلوگرم کاهش به 1365 کیلوگرم رسیده است. آئودی راز این کاهش وزن را استفاده از شاسی سبک MQB و قطعات آلومینیومی اعلام کرده است. همچنین آئودی ادعا میکند که میزان سختی بدنه هم بالاتر رفته است. ارتفاع این کروک از سطح زمین هم 25 میلی متر کمتر شده تا در سرعتهای بالا A3 خوب کنترل شود. A3 کروک مدل 2014 دارای یک سقف نرم پارچه ای است که ظرف 18 ثانیه و تا حداکثر سرعت 50 کیلومتر بر ساعت باز یا بسته میشود. آئودی میگوید این سقف به فضای بار کمترین آسیب را میزند. همچنین این سقف مانع ورود هرگونه صدا به داخل کابین میشود و هیچ گونه هوایی رد و بدل نمیشود.
آئودی برای این خودرو امکانات جدیدی هم در نظر گرفته است که از جمله آنها میتوان به کروز کنترل تطبیقی، شناسایی علامتهای جاده، سیستم صوتی Bang & Olufsen و سیستم WI-FI در خودرو اشاره کرد. این خودرو که اوایل سال آینده عرضه میشود دارای دو موتور 1.4 و 1.8 لیتری TFSI میباشد که به ترتیب میتوانند 150 و 180 اسب بخار قدرت تولید کنند. همچنین موتور 2 لیتری TDI دیزلی 170 اسب بخاری نیز در دسترس خواهد بود. باید بدانید که S3 جدید 300 اسب بخار قدرت دارد. آئودی ادعا میکند که این موتورها حدود 12 درصد کارآمد تر از قبل شدهاند و با گیربکس هفت سرعته اس ترونیک یا شش سرعته دستی عرضه خواهند شد.
S3 کروک نیز به زودی پس از مدل استاندارد در سه ماهه اول سال 2014 راهی بازار خواهد شد. این خودرو دارای موتور 2 لیتری TFSI است که میتواند 300 اسب بخار قدرت و 280 پوند قوت گشتاور تولید کند. این خودرو با کمک گیربکس شش سرعته اس ترونیک دارای شتاب صفر تا صد کیلومتر 5.4 ثانیه است. این خودرو به صورت استاندارد چهار چرخ متحرک و مجهز به ترمز های 17 اینچی و چرخهای 18 اینچی آلیاژی میباشد البته میتوان رینگهای 19 اینچی نیز سفارش داد. انتظار میرود قیمت این خودرو از 31,700 یورو آغاز شود. چهار شنبه 15 آبان 1392برچسب:A3 کروکی2014,ائودی ا 3,ائودی a3 کروکی,ائودی,ائودی 2014,ائودی کروکی 2014, :: 21:6 :: نويسنده : یونس
دایملر تاکنون ادعایی نکرده که S کلاس تولیدی آنها بهترین سدان جهان است و با سخاوت این ادعا را به رولز رویس واگذار کرده است. اما چه کسی است که پیشتازی مرسدس بنز را در این عرصه با انبوهی از جدیدترین و بهترین تکنولوژی ها انکار کند؟ درست است که از سال 1986 و با ورود رقبایی چون ب ام و سری 7 و سپس در سه سال بعد با لکسوس LS حکومت چندین دهه ای بنز به مخاطره افتاد، اما باز هم داستان بهترین بودن بنز ادامه داشت. تا اینکه می باخ برای به زیر کشیدن نامهای اسطوره ای نظیر بنتلی و رولز رویس دوباره احیا شد. به هر حال این تجربه سرانجام خوشی برای بنز نداشت و با فراموشی دوباره برند می باخ، دوباره بنز کلاس اس تاج پادشاهی سواری های فوق لوکس را بر سر گذاشت. حالا انتظارها از بنز جدید بسیار بالاتر است.
سه اولویت بنز برای این خودرو، رانندگی هوشمند، فن آوری کارامد و ذات لوکس بیان شده است. مرسدس بنز برای معرفی رسمی از اس کلاس جدید با کد W222 سالن تحویل هواپیماهای ایرباس A380 در هامبورگ را برگزید. نسل جدید اس کلاس با چهره ای تکامل یافته شامل جلوپنجره بزرگتر و طراحی اسپرت تر و چهره ای نسبتا خندان، تنها از ضریب مقاومتی معادل 0.24 سود می برد که یکی از رکوردها در چنین کلاسی محسوب می شود و مقایسه آن با ضریب آیرودینامیک 0.23 سدان CLA که بسیار کوچکتر از آن است، نشان دهنده اهمیت بالا برای این موضوع از سوی بنز است. بنابراین هنگام سواری با این بنز خیالتان از صدای باد و مصرف سوخت راحت خواهد بود.
با طولی به اندازه 5.11 متر و عرض 1.89 و ارتفاع 1.48 و فاصله بین دو محور 3.16 متر، انواع استاندارد این کلاس بسیار جادار خواهند بود. نمونه های کشیده این اتاق نیز 5.25 متر طول و 1.16 متر فاصله بین دو محور را ارائه می دهند. در آینده مدلهای سوپر دولوکس و کشیده تر پولمان هم برای جانشینی می باخ معرفی خواهند شد.
برای اولین بار علاوه بر فیلتر های هوای داخل کابین، از سیستم یونیزه نیز استفاده شده و حتی می تواند به صورت تدریجی و ملایم، عطر را نیز متصاعد کند. سیستم گرم کن و خنک کننده صندلیها نیز بهبود یافته و اکنون حتی دسته صندلیها نیز از آن بهره می برند. برای محفظه های نگهدارنده نوشیدنی ها نیز این سیستم بکار گرفته شده تا نوشیدنی شما را گرم یا سرد نگاه دارد. صندلیهای عقب از 5 حالت مختلف صندلی می توانند استفاده کنند. همچنین با استفاده از 14 بالشتک هوای جاسازی شده در هر صندلی برای ماساژ بدن نیز استفاده می شود. سیستم تعلیق این ماشین اینک کاملتر از پیش شده و حتی با استفاده از دوربین به اسکن جاده می پردازد تا ناهمواریها و شیب جاده را برای مقابله سیستم تعلیق به آن اطلاع دهد! این سیستم البته اختیاری است اما حتی سیستم استاندارد Airmatic نیز بهبود یافته و با یک سیستم تطبیقی میرایی تلفیق شده تا کمترین ناهمراریهای مسیر را نیز جذب کرده و به سرنشینان و بدنه انتقال ندهد.
در زیر کاپوت این سدان لوکس، فعلا می توانید یکی از این چهار موتور را ببینید. S350 BlueTEC از موتور شش سیلندر V6 دیزلی استفاده می کند که 258 اسب بخار نیرو و 620 نیوتن متر گشتاور تولید می نماید. شتاب صفر تا صد این مدل 6.8 ثانیه است. S300 BlueTEC Hybrid هم از یک موتور 2.1 لیتری چهار سیلندر و موتور الکتریکی با قدرت 204 اسب بخار و گشتاور 500 نیوتن متر بهره می گیرد. شتاب این مدل هم 7.6 ثانیه اعلام شده است.
برای بازار ایالات متحده مدل S500 با موتور هشت سیلندر و توربوی دوقلو و توان 488 اسب بخار و شتاب 4.6 ثانیه ای نیز قابل انتخاب خواهد بود. همچنین سیستم های انتقال نیرو به چهار چرخ 4MATIC را نیز می توانید برای هر کدام از مدلها سفارش بدهید. سرعت تمام مدلها به 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. اما عاشقان سرعت و هیجان بیشتر باید کمی منتظر بمانند تا AMG نیز شاهکار خود را بروی این کلاس معرفی نماید. قیمت نهایی این اتومبیل ها هنوز اعلام نشده است.
چهار شنبه 15 آبان 1392برچسب:معرفی رسمی مرسدس بنز اس کلاس,مرسدس بنز اس کلاس,مرسدس بنز s class,مرسدس بنز,بنز s class,مرسدس بنز s500,بنز s500,مرسدس بنز sکلاس,مرسدس بنز اس 500,مرسدس بنز s350,, :: 12:30 :: نويسنده : یونس
مرسدس بنز جزئیات جدیدی از ادیشن 1 کراس اوور جدید خود یعنی GLA منتشر کرده است.
این نسخه در مقایسه با مدل استاندارد، تغییراتی به خود دیده است تا جذابتر شود و مشتریان را به سمت خودش بکشاند. اگر بخواهیم به ویژگیهای جدید این خودرو اشاره کنیم، میتوان به چراغهای جلوی زنون، رینگهای آلیاژی مشکی و ریلهای کروم سقف اشاره کرد. این رینگهای آلیاژی مشکی 19 اینچ اندازه دارند و AMG آنها را طراحی و تولید کرده است. این خودرو فقط در رنگهای سفید (cirrus)، قهوه ای متالیک، خاکستری متالیک کوهستان و خاکستری designo magno کوهستان در دسترس است. کابین نیز همراه با ظاهر، بروز رسانی شده است. چرم قهوه ای، فرمان اسپرت و پدالهای ضد زنگ فولادی از جمله تغییراتی هستند که جلوه ای تازه به کابین این نسخه بخشیدهاند. اما نباید تریم های آلومینیومی و فیبرکربنی، پوشش سیاه سقف و کف پوش مخصوص را فراموش کرد.
نسخه یک دارای پکیج نور و بینایی است، این سیستم شامل نورپردازی به محیط، دربهای چراغ دار و برف پاکن اتوماتیک میباشد. اما زیر کاپوت، برای این خودرو میتوان موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری با قدرت 156 اسب بخار یا موتور 2.2 لیتری چهار سیلندر که میتواند 211 اسب بخار تولید کند، سفارش داد. البته که موتور دیزلی هم میتوان برای این خودرو سفارش داد، اما مرسدس به یک موتور راضی نشده و دو موتور برای این خودرو در نظر گرفته است، هر دو 2.2 لیتری حجم دارند که یکی از آنها 136 اسب بخار و دیگری 170 اسب بخار قدرت دارد.
سه شنبه 14 آبان 1392برچسب:مرسدس بنز GLA,مرسدس بنز GLA 2014,مرسدس بنز,مرسدس بنز GLA 2015, :: 18:7 :: نويسنده : یونس
پورشه بروز رسانی خود برای 911 توربو و توربو S کابریوله 2014 را معرفی کرد. خودرویی که از سال 1974 به عنوان یک اسپرت روباز فصل تازه ای را در این کلاس رقم زد و تا کنون نیز با طراوت و تازه به نظر میآید. حالا میتوان تکنولوژیهایی نظیر گیربکس هفت سرعته با کلاچ اتوماتیک را روی این خودرو دید.
موتور شش سیلندر 3.8 لیتری با توربوشارژر دوقلوی خنک شونده میتواند 513 اسب بخار نیرو تولید کند و گشتاور 487 پوند فوتی آن در دورهای موتور 1900 تا 5000 در دسترس است. نتیجه آن شتاب صفر تا صد 3.3 ثانیه ای و حداکثر سرعت 313 کیلومتر بر ساعت برای این خودرو کابریو است. مدلهای توربو S پا را فراتر گذاشته و با قدرت 552 اسب بخار و گشتاور 553 پوند فوت، شتاب 3 ثانیه ای و سرعت بیشینه 318 کیلومتر بر ساعت را به ارمغان میآورد.
سیستم انتقال نیرو به هر چهار چرخ کمک میکند تا تمام قدرت تولیدی به زمین منتقل شود. سیستم گردش چرخهای عقب نیز برای بهبود هندلینگ در پیچها میتواند به کمک راننده بیاید تا با سرعت بیشتری گردش کند.
طبق گفته پورشه هر دو مدل طبق استاندارد EPA برای مصرف سوخت، در شهر 13.8 لیتر و در جاده 9.8 لیتر بنزین میخورند.
سه شنبه 14 آبان 1392برچسب:نگاهی به پورشه 911 توربوی روباز 2014,پورشه 911 توربوی روباز 2014,پورشه 911 توربوی روباز,پورشه,پورشه 2014,پورشه 911,پورشه 911 توربو,, :: 17:51 :: نويسنده : یونس
باز هم تصاویری جاسوسی از نسل دوم جنسیس سدان منتشر شده است. این خودرو، بر اساس طرح HCD-14 جنسیس کانسپت تولید شده است؛ خودرویی که در نمایشگاه اتومبیل دیترویت امسال به نمایش درآمد. خبرهای متناقض و تصاویر جاسوسی شده بسیاری از این خودرو منتشر شده بود؛ تا این که سایت کرهای bobaedream.co.kr تصاویری گویا از این سدان زیبا و شیک منتشر کرد.
با این که جزئیات زیادی از جنسیس سدان جدید مشخص نیست، ولی به نظر میرسد تفاوتهای زیادی با خودروی کنونی معرفی شده در سال ۲۰۰۸ داشته باشد. جلوبندی آن، بسیار شبیه به HCD-14 کانسپت است، در حالی که از جهاتی شبیه به مرسدس کلاس S و کلاس E است. طراحی بدنه به خوبی مدل کانسپت نیست، ولی سقف و پنجرهها برای یک خودروی نمایشی، مناسب هستند. این خودرو احتمالاً سوژه بعدی هیوندای در نمایشگاههای اتومبیل در آینده خواهد بود. سه شنبه 14 آبان 1392برچسب:هیوندا جنسیس 2014,هیوندا جنسیس 2015,هیوندا جنسیس,هیوندا,جنسیس,هیوندا جنسیس کوپه,, :: 17:16 :: نويسنده : یونس
سری L رنجروور برای سال 2014 و با 20 سانتی متر طول کشیده تر میتواند فضای داخلی جادارتری را برای سرنشینان به ارمغان آورد.
نسل چهارم رنجروور در سال 2014 با امکانات و تجهیزات لوکس بیشتری به بازار میآید. این شرکت برای این خودروی پرچمدار خود سنگ تمام گذاشته و دقت و ظرافت خاصی در طراحی و ساخت آن بکار گرفته است. جلوپنجره مشبک و هواکشهای جانبی با تزئینات کرومی بیشتر آمیخته شدهاند. چرخهای 21 و 22 اینچی هفت پره پولیش شده نیز ابهت خاصی به آن دادهاند. این محصول جگوار-لندروور، در یک پکیج لوکس با صندلیهای انفرادی عقب، مانیتورهای 10.2 اینچی در پشت سری صندلیهای جلو، سیستم صوتی Meridian، کنسول عقب بازطراحی شده، اتصالات مختلف برای تجهیزات الکترونیکی همراه و روکشهای مرغوب چرمی ارائه میشود. تجهیزات دیگری نظیر ماساژور صندلیهای جلو، حرکت الکتریکی صندلیها در 18 جهت، تنظیم روشنایی خودکار، سقف پانورامای شیشه ای و رنگهای منحصر به فردتریم داخلی و 10 رنگ قابل انتخاب برای بدنه عرضه میشود.
دو موتور هشت سیلندر دیزل یا بنزینی سوپرشارژر روی این خودرو قابل انتخاب اند. مدل SDV8 با موتور 4.4 لیتری دیزلی با توربوی دوقلو میتواند 339 اسب بخار نیرو و 700 نیوتن متر گشتاور تولید کند. شتاب این خودرو 6.9 ثانیه است. موتور 5 لیتری سوپر شارژر بنزینی هم 510 اسب بخار نیرو و 625 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. شتاب صفر تا صد این مدل، 5.4 ثانیه و نهایت سرعت آن 250 کیلومتر بر ساعت میباشد. این خودرو از ماه مارس سال آینده برای فروش عرضه خواهد شد؛ اما قیمت 226 هزار دلاری این SUV لوکس در برابر قیمت 75 تا 90 هزار دلاری مدلهای معمولی این خودرو، خریداران آن را بسیار خاص خواهد کرد. سه شنبه 14 آبان 1392برچسب:رنجروور با فاصله محورهای کشیده,سری l رنجروور,رنجروور 2014,range rover 2014,رنجروور,range rover,, :: 16:59 :: نويسنده : یونس
شرکت کره ای تایید کرده که گل سر سبد محصولات خود یعنی سدان K900 را به نمایشگاه لس آنجلس در ماه آینده ارسال خواهد کرد. این سدان لوکس دیفرانسیل عقب اکنون به پختگی رسیده و حضور در بازارهای مشکلی نظیر آمریکا برای آن یک مبارزه طلبی خواهد بود.
سدان K900 با موتور های V6 و V8 در زیر کاپوت خود تقریباً همان کوریس است که در بازارهای جهانی حضور دارد. نسبت به مدلهای کوریس یا K9 تنها تغییراتی جزئی در سپر و هواکشها و رینگهای آلیاژی به چشم میخورد و شاید چند تغییر جزئی دیگر. موتور V8 نیز همان موتور 5 لیتری است که در هیوندای ایکاس استفاده می شود.
گفته میشود قیمت K900 بین 50 تا 70 هزار دلار خواهد بود. این در حالی ست که گران ترین مدل حال حاضر کیا در آمریکا، یعنی کادنزای V6 اکنون حدود 35 هزار دلار قیمت دارد. ممکن است این قیمت برای یک سدان لوکس با موتورهای پر توان و امکانات بی شمار جذاب به نظر برسد اما آیا میتواند در برابر برندهای کهنه کار هم جایی برای کیا باز کند؟
سه شنبه 14 آبان 1392برچسب:کیا 2014,کیا k900,کیا کا 900,کیا k900 2014,kia k900,کیا موتور,کیا, :: 16:36 :: نويسنده : یونس
رولزرویس فانتوم کوپه Bespoke Chicane ، یک مدل سفارشی است که در ساخت آن از المان های پیست Goodwood الهام گرفته شده است . این خودرو به سفارش نمایندگی رسمی رولزرویس در دبی شکل گرفته است .
تمایز این مدل با نسخه ی استاندارد ، رنگ بندی آن است . رنگ خاکستری مفرغی در ترکیب با رنگ مشکی هود و قاب شیشه ی جلو و همچنین رینگ های همرنگ بدنه ترکیبی خاص بوجود آورده است . استفاده از تریم های کربنی به جای تریم های چوبی ، طرح شطرنجی برروی صندلی ها ی قرمز رنگ و نصب پلاک های اختصاصی ازدیگر وجوه تمایز این مدل است.
برای پیشرانه ، همانند نسخه استاندارد، یک موتور 6.75 لیتری V12 انتخاب شده است . از مشخصات این موتور می توان به قدرت 453 اسب بخار و گشتاور 720 نیوتن متر ، اشاره کرد . این پیشرانه شتاب صفر تا صد 5.8 ثانیه ای و حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت را برای فانتوم کوپه به ارمغان آورده است . سه شنبه 14 آبان 1392برچسب:نسخه ی سفارشی رولزرویس برای دبی,رولزرویس برای دبی,رولزرویس,رولزرویس سفارشی,, :: 16:15 :: نويسنده : یونس
فیس لیفت پورشه پانامرا توربو اس بالاخره رونمایی شد، اینها اولین تصاویر رسمی منتشر شده از این خودرو است.
خودرویی که به لوکس اسپرت بودن معرف است حالا با پتانسیل بیشتری وارد میدان رقابت شده است. قدرت این قصر آلمانی بازسازی شده 20 اسب بخار افزایش یافته است یعنی هم اکنون موتور توئین توربو 4.8 لیتری V8 این خودرو میتواند حداکثر تا 570 اسب بخار قدرت تولید کند-49 اسب بخار بیشتر از فیس لیفت جدید پانامرای توربو تازه معرفی شده. یکی از دلایل افزایش قدرت، استفاده از یک کمپرسور بزرگتر است و در نتیجه جریان هوا و احتراق بهتر میشود. قرار است این خودرو در نمایشگاه توکیو ماه آینده به نمایش عموم درآید و بعد برای فروش در فوریه 2014 راهی بازار انگلستان شود. توجه داشته باشید کیفیت و زیبایی لوازم داخلی و خارجی این خودرو به طرز قابل توجهی افزایش یافته تا مشتریان هرچه بیشتر دیدگاه مثبت داشته باشند تا منفی!
تغییرات عقب خودرو به نسبت بیشتر است، شیشه عقب بزرگتر و کشیده شده تا حس بهتری القا کند. همچنین سپر خودرو کاملاً از نو طراحی شده و جایگاه پلاک نیز پایینتر آمده است. پورشه سیستم تعلق این خودرو را مورد بازبینی قرار داده و هم اکنون این خودرو با سیستم تعلق بهتری عرضه میشود. اگر بخواهیم در مورد موتور این خودروی تازه معرفی شده بحث بیشتری کنیم، مشخصات گشتاور باقی میماند. با وجود افزایش قدرت، گشتاور ثابت مانده و همان 553 پوند فوت است، اما در محدوده دور موتور وسیع 2250 تا5000 تولید میشود. همچنین راننده میتواند با فشردن یک دکمه برای مدت کوتاهی گشتاور این خودروی بزرگ را به 590 پوند فوت برساند. اگرچه پورشه تا کنون اطلاعاتی درباره وزن این خودرو منتشر نکرده اما از فاصله محوری مدل استاندارد خودرو که 2920 است میتوان فهمید که وزن آن نزدیک 1995 کیلوگرم است و این موضوع نشان میدهد که نسبت قدرت به وزن این فیس لیفت بهبود یافته است.
حداکثر سرعت این خودرو نیز به لطف اصلاحات انجام شده از 305 کیلومتر بر ساعت به 310 کیلومتر بر ساعت رسیده است. سیکل ترکیبی این فیس لیفت 11 درصد کاهش یافته است و هم اکنون مصرف ترکیبی این خودرو با موتور عظیمالجثه و قدرتمندش تنها 10.1 لیتری در هر 100 کیلومتر است. شما این فیس لیفت را چگونه ارزیابی میکنید یا قابلیت رقابت با خودروهایی چون اس کلاس جدید را دارد؟ (البته محدوده قیمتی 180 تا 200 هزار دلاری این خودرو هم در نظر بگیرید) سه شنبه 14 آبان 1392برچسب:فیس لیفت پانامرای توربو S,پانامرای توربو S,پانامرا,پورشه پانامرا,پورشه پانامرا s,, :: 16:3 :: نويسنده : یونس
نیسان به تازگی یک عکس تبلیغاتی از قشقایی 2014 منتشر کرده است و قرار است این خودرو را در تاریخ 7 نوامبر به صورت رسمی رونمایی کند. این کراس اوور آمده است تا جنجالی جدید در میان کراس اوور ها به راه بیندازد.
در تصویر منتشر شده طراحی جلویی کاملاً مشخص است و میتوان به ظاهر جدید این خودرو پی برد. چراغهای جدید با طراحی متمایز که در آن LED DRL گنجانده شده است یکی از برجستهترین عناصر طراحی این کراس اوور به شمار میآیند. طراحی عقب این خودرو همچنان محفوظ مانده اما از عکسهای جاسوسی که در اروپا از این خودرو گرفته شده است میتوان فهمید، ظاهر عقب نیز به کلی تغییر یافته است اما جهت دیدن نمای اصلی باید صبور باشیم.
قرار است روی این خودرو یک موتور 1.2 لیتری توربوشارژ بنزینی نصب شود تا علاوه بر داشتن ظاهر زیبا، عملکرد خوبی هم داشته باشد. انتظار میرود قیمت این خودرو از حدود 20 هزار پوند آغاز شود. چیزی که درباره نیسان روگ (Rogue) باید گفت، این است که با یک خودروی فروتن سر و کار خواهیم داشت. ماشینی که نمیخواهد با خودروهایی مانند مزدا CX-5 یا با ظاهری مانند جیپ چروکی مقایسه شود. در کلاس این خودرو، آرامش و وقار خاصی موج میزند. نیسان به هیچوجه نخواسته که در نسل روگ های خود دیوانهبازی دربیاورد و هدفش ساخت یک کراسآور مجهز با ظاهری زیبا بوده که هم کارا و به صرف باشد و هم قیمت مناسبی داشته باشد. از اینرو، فرمول ساخت نسل اول را که منجر به موفقیت فوقالعاده آن شده بود را کنار نگذاشته و در کنارش، تکنولوژیهای مدرنی به آن افزوده است.
در حالی که دیگر کراسآورهای کوچک از ساختارهای خودروهای کوچک استفاده میکنند، نیسان برای روگ، از پلتفرمی کاملاً جدید استفاده کرده که اتفاقاً یک طرح جهانی است. شرکت طراحی و ساخت CMF با مشارکت خودروساز فرانسوی، رنو، این پلتفرم را برای خودروهای سرتاسر جهان تولید خواهد کرد. نیسان روگ یک مدل خودروی جهانی است که به عنوان دوقلوی نیسان ایکس-تریل در بازارهای جهان شناخته خواهد شد. ظاهر چاق و خپل مدل قبلی روگ، در مدل جدید ظاهر مناسبی پیدا کرده است و طراحی زیبای آن به نوعی در بین محصولات نیسان خودنمایی میکند. این خودرو با طول ۴/۶۳ متری خود، حتی یک اینچ هم از مدل ۲۰۱۳ کوتاهتر است؛ و این در حالی است که فاصله محور چرخها نیز بیش از نیم اینچ افزایش یافته است. مدل جدید دارای عرض بیشتری است (۱/۸۴ متر به جای ۱/۸ متر قبلی) و ارتفاع آن نیز افزایش یافته است (۱/۷۱۵ متر به جای ۱/۶۸ قبلی). تمام مدلهای روگ نیسان به صورت استاندارد، لامپهای LED در عقب و جلو دارند؛ همچنین چرخهای ۱۷ اینچی زیبا و تایرهایی که برای تمام شرایط مناسب هستند. به طور کلی، نیسان روگ، طراحی بیرونی به مراتب بهتری نسبت به مدل قبلی داشته است. موتوری که برای پیشرانه نیسان روگ ۲۰۱۴ در دسترس خواهد بود، QR25DE با گنجایش ۲/۵ لیتر و چهار سیلندر است که برای ایجاد قدرت ۱۷۰ اسببخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۲۳۷/۲۷ نیوتنمتر در ۴۴۰۰ دور در دقیقه استفاده میشود. این نیرومحرکه از طرق سیستم اکسترونیک نیسان برای تغییر پیوسته سرعت، اعمال میشود؛ سیستمی که شاید که بهترین CVT در بازار باشد. این سیستم به مصرف بهینه سوخت مدل جدید روگ، کمک شایانی میکند. نیسان روگ ۲۰۱۴، طبق اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست امریکا، در هر ۱۰۰ کیلومتر، در شهر ۶/۶۷ لیتر و در بزرگراه ۵/۲۵ لیتر مصرف میکند که یکی از بهترینها در کلاس خود میباشد. این در حالی است که برای مدل قبلی مصرف سوخت ۷/۵۳ لیتر در شهر و ۶/۱۹ لیتر در بزرگراه شاهد بودهایم. البته در تستی که به این منظور انجام شد، مصرف سوخت مدل جدید برای مدل جدید، ۶/۹۳ لیتر در شهر و ۵/۴۲ لیتر در بزرگراه، مشاهده شد. نیسان میگوید که موتور چهار سیلندر روگ، تکاملیافته موتورهای سری QR25DE است، با این وجود، میتوان همین موتور را در مدل آلتیما سدان نیز دید. البته قدرت موتور هم تا حدودی کم است؛ این موضوع به خصوص در خارج از جاده و در تپهها بیشتر مشخص میشود … شاید ۱۵ یا ۲۰ اسببخار اضافهتر، میتوانست در این شرایط راهگشا باشد. ولی در عین حال، تغییر آهسته و پیوسته سرعت و تنظیم دور موتور، باعث میشود که مشکل چندانی را در سواری با این خودرو، احساس نکنیم. همچنین سیستم کنترل فعال رانندگی ARC نیسان نیز ترمزها و تغییرات گشتاور را کنترل میکند تا کمترین حرکات و لرزشها را در داخل کابین شاهد باشیم.
بخشهای مختلف خودرو کار خود را به خوبی انجام میدهند، به طوری که گاهی راننده نیز کاملاً متوجه آنها نمیشود. سیستم تعلیق خودرو، در عین حال که باعث میشود، خشونت روکش خیابان را حس کنیم، امّا در عین حال، یک حس چسبندگی کامل به کف خیابان را منتقل میکند. ترمز نیز به صورت خطی عمل میکند و پدال ترمز، کنترل مناسبی را برای راننده ایجاد میکند. بر این اساس، میتوان به راحتی در خیابانهای شهر مانور داد و راحت و آسوده در اتوبان به رانندگی پرداخت. در طرح داخلی نیز ظرافت خارقالعادهای به کار برده شده است. همچنین صندلیهای «جاذبه صفر» نیسان در مدل روگ، احساس راحتی زیادی به آن دادهاند و خستگی نشستن پس از مدت زیاد بر آنها، معنایی ندارد. همانند مدلهای SL نیسان، صفحه نمایش ۷ اینچی در وسط خودنمایی میکند که دارای امکاناتی مانند سیستم ارتباطی نیسان، رادیو، ارتباط با فیسبوک، دفتر مسافرتی SiriusXM، جستجوی آنلاین در گوگل و پاندورا است. همچنین نمای بیرونی نیسان نیز در دسترس خواهد بود که یکی از ابزارهای مناسب برای یک پارک بدون دردسر است.
کاربردهای زیادی برای روگ ۲۰۱۴ در نظر گرفته شده است. یکی از این کاربردها استفاده از ردیف صندلی سوم است که می تواند آن را با پت فایندر 7 نفره ۳۱ هزار دلاری در رقابت قرار دهد. در این حالت، ظرفیت روگ به ۷ مسافر افزایش خواهد یافت. امّا باید توجه داشت که پس از آن، سرنشینان حالت راحت سابق را نخواهند داشت (۹۶/۳ سانتیمتر فضای پا در صندلیهای ردیف دوم). با این حال اگر ردیف سوم صندلیها نیز انتخاب شود، باز هم از فضای کلی ۱/۹۸ متر مکعبی داخل نیسان روگ، چیزی کم نمیشود. همچنین نیسان برای محل قرارگیری وسایل سیستمی جالب با قابلیت جمع شدن و پنهان شدن، تدارک دیده است. قیمت نیسان روگ به صورت پایه از ۲۲ هزار و ۴۹۰ دلار برای مدلهای دیفرانسیل جلو آغاز شده و تا ۲۹ هزار و ۴۲۰ دلار نیز برای مدلهای دو دیفرانسیل که برای بررسی استفاده گردید، میرسد. روگ بعد از آلتیما، اهمیت زیادی برای نیسان دارد و دومین خودروی پرفروش نیسان است. مشخصات:
چند سال پیش قرار بود رنو داستر راهی بازار ایران شود و گویا هنوز هم پرونده آن کمابیش باز است اما فعلا که پس از چند سال هنوز خبری نشده است. البته این جور اتفاقات زیاد پیش میاید و دیگر به آن عادت کردهایم! بگذریم! رنو مدل 2014 داستر را با کمی تغییرات معرفی کرده که میخواهیم به آن بپردازیم.
سه شنبه 14 آبان 1392برچسب:رنو داستر مدل 2014 , :: 13:49 :: نويسنده : یونس
سه شنبه 14 آبان 1392برچسب:bmw 650i 2014,bmw,650i 2014,bmw 650i,بی ام و 650i2014, :: 13:42 :: نويسنده : یونس
اپتیما را باید یکی از موفقترین خودروهای کیا در ایران دانست. خودرویی که توسط اطلسخودرو، نماینده رسمی کیا در ایران، عرضه میشود و در بازار داخل مورد استقبال خوبی قرار گرفته است. البته این خودرو در ابتدا در مدلهای 2009 عرضه شده بود ولی بعد از آن و با حضور و عرضه مدل 2011، اطلسخودرو این مدل را نیز روانه بازار کرد. اگرچه کیا اپتیمای قبلی دارای پیشرانه نیرومندی بود (6 سیلندر 2.7 لیتری با توان تولید 191 اسب بخار) و تجهیزات بکار رفته در آن نسبت به رقیبانش بسیار خوب بود، اما در چهره آن هیچ هیجانی دیده نمیشد و کاملا کسل کننده به نظر میرسید که نباید این موضوع را هم در عدم موفقیت این خودرو بیتاثیر دانست. اما زمانی که مدلهای 2011 وارد بازار شدند، این موضوع کاملا تغییر کرد و چهره اپتیما دگرگون شده بود. اینبار نه تنها خبری از چهره کسلکننده نبود بلکه تجهیزات دیگری نیز روی این خودرو نصب شد تا حس اسپرت بودن را به راننده القا کند.
سه شنبه 14 آبان 1392برچسب:بررسی کیا اپتیما 2014,کیا اپتیما 2014,اپتیما2014, :: 13:34 :: نويسنده : یونس
امروز میخواهیم به سراغ دو اتومبیل محبوب در رنج قیمت زیر 40 میلیون تومان برویم. این دو اتومبیل در ابتدای ورود به بازار چندان مورد استقبال قرار نگرفته بودند ولی با مرور زمان به علت کیفیت فنی خوب وقابل قبول، در حال حاضر جزء پرفروشترین خودروهای این رنج هستند و مانند دیگر خودروهای بازار، قیمتی فراتر از حد تصور پیدا کردهاند! تاریخ: 1392/7/19 نویسنده:یونس حاجی علی
دو شنبه 13 آبان 1392برچسب:مقایسه پژو 206 با رنو تندر 90, :: 13:20 :: نويسنده : یونس
امروز می خواهیم به سراغ دو اتومبیل کراس اوور (یا شاسی بلند کوچک) موجود در بازار برویم. هر دوی این اتومبیل ها در محدود قیمت 130 تا 150 میلیون تومان قرار دارند. هیوندای ix35 که کامل با آن آشنا هستیم و دیگری رقیب تقریبا تازه وارد آن یعنی میتسوبیشی ASX می باشد. تاریخ: 1392/8/2 نویسنده:یونس حاجی علی
دو شنبه 13 آبان 1392برچسب:مقایسه هیوندای ix35 با میتسوبیشی ASX ,مقایسه ماشین, :: 13:10 :: نويسنده : یونس
دو شنبه 13 آبان 1392برچسب:مرسدس بنز ای کلاس,مرسدس بنز,مرسدس بنز2014,مرسدس بنز eکلاس2014, :: 12:57 :: نويسنده : یونس
یک شنبه 12 آبان 1392برچسب:نرم افزار های مخفی ویدوز, :: 22:7 :: نويسنده : یونس
لیست این کلیدهای میانبر جدید در کل محیط ویندوز 7 به شرح زیر است: با اين ترفند سرعت كامپيوتر شما بصورت محسوسي بالا مي رود بدين صورت كه : ابتدا بر رويه My Computer كليك راست بكنيد و سپس از منوي ظاهر شده Properties را انتخاب كنيد و از پنجره ی باز شده سربرگ Advanced را انتخاب كنيد . 1- Use common tasks in folders به شما پيشنهاد می كنم كه فقط همين دو گزينه را فعال كنيد و باقی آن ها را غير فعال كنيد چون تا به حال آن ها را نديده ايد مانند : - سايه ای كه دور موس وجود دارد ! مطمئن باشيد كه سرعت ويندزو شما خيلی بيشتر از سرعت فعلی تان خواهد شد ! properties > Advanced > Perfomance > Settings
اگر رنگ نوشته هاي يك صفحه باعث ناخوانا شدن آن شده است چه كنيم؟
اگر گرفتار يك سايت شلوغ شديد! اگر وارد صفحه اول يك سايت شلوغ كه داراي تعداد زيادي لينك ، انواع جعبه ها و كادرهاي مختلف در نقاط مختلف صفحه مي باشد، شديد، بجاي صرف زمان زياد براي درك صفحه، سريعا به بالا يا به سمت چپ صفحه نگاه كنيد، ببينيد آياكليدي به نام site map دارد يا خير، اگر چنين كليدي نبود كه بايد پيه مطالعه كامل صفحه اول را به تن بماليد. ولي اگر چنين كليدي موجود بود با زدن آن به صفحه اي مي رويد كه در آن تمام لينك هاي موجود در سايت بصورت فهرست آورده شده است. با خواندن آن مي توانيد سريعا بفهميد ، در سايت چه صفحاتي با چه موضوعاتي موجود است.
بجاي عكس ، يك مربع حاوی ضربدر قرمز رنگ مي بينيد. اين هم از خطاهاي طراح صفحه وب است ولي بد نيست اين راه را امتحان كنيد. شايد توانستيد عكس را ببينيد، ولي اگر جواب نداد ديگر كاري نمي شود كرد. با موس كرزر را روي عكس ببريد. كليك راست موس كنيد. روي properties رفته و كليد موس را رها كنيد. در صفحه properties ، آدرس جلوي URL را در جعبه آدرس مرورگرتان بنويسيد (مثل حالت قبل) و enter كنيد، اگر عكس آمد، كه آمد اگر نه كاري نمي توان كرد.
دنبال يك كلمه توي يك سايت مي گردم، چه كنم؟ فرقي كه اين حالت با حالت قبل دارد اينست كه در جستجوي يك كلمه، در تمامي صفحات يك سايت هستيم. روش كار را در دو جستجوگر google و AltaVista توضيح مي دهم. فرض كنيد مي خواهيم ببينيم كلمه IRAN در سايت www.bbbb.com آمده يا نه ، الف) در جستجوگر google در جعبه جستجو تايپ كنيد: Site: www.bbbb.com iran (يك فاصله خالي بين آدرس و كلمه Iran ايجاد كنيد) سپس enter را بزنيد. صفحاتي از سايت www.bbbb.com را كه داراي كلمه IRAN است را مي آورد. ب) در جستجو گر Altavista در جعبه جستجو تايپ كنيد: URL:www.bbbb.com+iran (يك فاصله خالي بين آدرس و كلمه +iran اعمال كنيد) سپس enter را بزنيد.
به دنبال يك كلمه در يك صفحه مي گردم، چه كنم؟ گاهي وارد يك صفحه اي مي شويم كه پر از مطالب مختلف است. مي خواهيم ببينيم توي اين صفحه راجع به مثلا ايران صحبتي شده يا خير، به عبارت ديگر آيا در اين صفحه كلمه "ايران" آمده است يا خير. كافيست در مرورگرIE (يعني Internet explorer) كليد View و سپس گزينه Find را انتخاب كنيم. در صفحه اي كه باز مي شود كلمه IRAN را تايپ كنيد، و كليد Find را فشار دهيد. اگر اين كلمه در صفحه موجودباشد آن كلمه در وسط صفحه آورده شده و هاي لايت مي شود. با فشردن مكرر كليد Find ديگر كلمات مورد جستجو در صفحه آورده مي شود.
كليك راست كار نمي كند؟! در بعضي صفحات يا روي بعضي تصاوير، كليك راست موس كار نمي كند. در واقع طراح صفحه خواسته با اينكار جلوي پرينت كردن يا save بعضي صفحات يا عكس ها را توسط شما بگيرد، ولي شما به او بدلش را بزنيد: كليك چپ را فشار دهيد و نگهداريد ، حالا كليك راست كنيد، مي بيند كه كليك راست (در اين حالت) عمل مي كند! بهرحال در بدترين حالت اگر بهيچ وجه نتوانستيد عكسي را save كنيد، اين كار را انحام دهيد. عكس را در صفحه مونيتور خود بياوريد، سپس كليد print screen را كه روي صفحه كليدتان است فشار دهيد (در اين حالت در واقع تمامي مطالب و تصاوير روي صفحه مانيتورcopy شده است) حال يك برنامه ويرايش تصاوير، مثل paint كه در خود برنامه windows است، را باز كنيد و در صفحه سفيد آن كليك راست كنيد و از نواري كه باز مي شود ، گزينه paste را انتخاب كنيد. مي بينيد كه مطالب صفحه مانيتور به طور كامل به اين جا مي آيد. حال مي توانيد مستقيما اين را به نام فايلي save كنيد، يا ابتدا عكسهاي آن را درآورده (دوربري كنيد) و سپس هر عكسي را در فايلي save كنيد. دقت كنيد با يان روش صفحه محتويات قابل ديدن روي مانيتور منتقل و save مي شوند و در صفحاتي كه scrollهاي افقي يا عمودي دارند،در واقع شما از بقيه صفحه صرفنظر كرده ايد، اگر بخواهيد آن قسمتها را هم save كنيد، با حركت دادن scrollbar ، آنها را روي صفحه مانيتور بياوريد و مجددا كارهاي گفته شده در بالا را انجام دهيد تا آن قسمتها هم save شوند
مشت سايت را باز كنيد. نمي دانم تا حال به سايتهايي برخورده ايد كه مثلا نوشته اند: "در اين سايت صدها مقاله راجع به مثلا بانكداري موجود است،در جعبه زير كلمه موردنظر خود را تايپ كنيد تا ما مقالاتي كه در آنها (يا در عنوان آنها) اين كلمه آمده ، براي شما فهرست كنيم". وقتي من به چنين سايتهايي بر مي خورم، شيطان به شدت مرا وسوسه مي كند كه عنوان تمامي مقالات آنها را ببينم. در اينصورت چه بايد كرد؟ كافيست در جعبه جستجوي آنها، كلمه اي عمومي مثلا The يا a و يا در اين مورد money را تايپ كنيد و enter بزنيد تا مشت آنها باز شود.
به هر كس فاكس و ايميل خود را ندهيد . در واقع بايد گفت امان از اين طراحان صفحات وب كه هنوز ول كن فريم نيستند، بابعضي سايتها براي ورود به آنها، از شما آدرس ايميل مي خواهند. ولي آدرس خود را به هر كسي ندهيد. فقط اگر قرار است بعدا ارتباط شما با سايت از طريق ايميل باشد به آنها آدرس ايميل خود را بدهيد. بسياري از سايتها فرق آدرس ايميل واقعي با جعلي را نمي فهمند، پس مي توانيد به آنها آدرس ايميلي مثلاًsalam@khodahafez.com را بدهيد! در غير اينصورت منتظر دهها ايميل از سايتهاي تبليغاتي باشيد
اين سايت، عجب موسيقي زمينه زيبايي دارد كاش مي توانستم آن را داشته باشم. بله منهم چندين بار اين وسوسه به سراغم آمده . اما چطور مي توان فايل موسيقي يا صدا پس زمینه يك سايت را براي خود save كرد؟ روي صفحه اي كه خواستار صداي پس زمينه آن هستيد برويد. كليك راست كنيد، و روي Source برويد و كليد موس را رها كنيد تا صفحه Source باز شود. در اين صفحه به دنبال عبارت" bgsound "بگرديد. وقتي آن را يافتيد جلوي آن نام فايلي مي بينيد، مثلا به صورت pop.mid اين نام را برداريد و در جعبه آدرس سايت، آخرين عبارت (كه پس از آخرين / آمده است) را حذف كرده و بجايش اين نام را يعني pop.mid را تايپ كنيد و نهايتا كليد enter را بزنيد. فايل صوتي آماده است! براي مثال اگر آدرس صفحه چنين بود: www.worldmusic.com/africa/senegal/folkore.html آن را به اين صورت بنويسيد: www.worldmusic.com/africa/senegal/pop.mid
بهینه سازی سرعت مودم برای جلو گیریِ ازDisconnect شدن های بی دلیل و متوالی و همچنین افزایش سرعت مودم و اینترنت(تا حد ممکن)، این کار را انجام دهید.از طریق برنامه ,search فایل system.ini را پیدا و اجرا کنید. پس ازباز شدن ،این عبارت [Enh386] را پیدا کنید و خط زیررا به آن اضافه کنید: مشاهده تمام اطلاعات ویندوز با تایپ یک عبارت
تغییر نام دسته جمعی فایل ها
3.نام دلخواه خود را تایپ کنید و در فضای خالی کلیک کنید.
بستن خودکار تمام پنجره های باز
ساختن شاخه و فایل بدون نام(روش اول)
ساخت شاخه و فایل بدون نام (روش دوم)
با موس تایپ کنید!
عکس گرفتن از فیلم با نرم افزار windows media player
در کنار ساعت خود متن دلخواه خود را بنویسید؟
تغییر نام پنجرهٔ Control Panel
2.در این قسمت از منوی Edit زیر منوی Find… را انتخاب کرده و عبارت زیر را پیدا کنید: جا به جا کردن پوشه my document
مخفی کردن درایو ها با استفاده از خود ویندوز
در این ترفند بدون استفاده از برنامه خاصی درایو های خودتون رو مخفی کنید برای این کاردر منوی start در قسمت runعبارتdiskmgmt.msc را تایپ کنید در پنجره باز شده روی یکی از درایو های خود کلیک کنید و بر روی ان راست کلیک کرده و از منوی باز شده روی ...change drive letter and paths کلیک کنید در پنجره باز شده روی کلید remove کلیک کنید و کلید yesرا بزنید و کامپیوترتان را رستارت کنید برای نمایش دوباره درایو تمام مراحل را دوباره انجام دهید ولی بجای گزینه remove روی گزینه add کلیک کنید.
کرک کردن برنامه های زمان دار از طریق رجیستری !
ممکن است شما نیز برنامه هایی را بر روی سیستم تان نصب کرده باشید که پس از مدتی ، زمان استفاده رایگان از آنها پایان میبابد. بنابراین باید اینترنت را برای یافتن کرک آن زیر و رو کنید. اما اکنون قصد داریم ترفندی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید این برنامه ها را از طریق رجیستری ویندوز کرک کنید بدین منظور : از منوی Start وارد محیط Run شوید و در آن عبارت regedit را تایپ کنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.
در پایان دقت کنید که :
*این ترفند ممکن است بر روی برنامه های خاصی جواب ندهد.
نحوه سرعت بخشیدن به عمل استارت در ویندوز XP
عمل استارت در ویندوز XP ، سریعتر از سیستم عاملهایی است که تا کنون با آنها کار کرده اید. مدت زمان برگشت از حالت Standby هم با سرعت بیشتری انجام می پذیرد. اما اینکه آیا می شود باز هم سریعتر از این عمل کرد، مطلبی است که ما می خواهیم به کمک یک ابزار کم حجم نرم افزاری از سایت تولیدات میکروسافت به شما نشان دهیم. نام این نرم افزار که برای بهینه کردن و سرعت بخشیدن به استارت در ویندوز XP طراحی شده، BootVis است که به عنوان یک ابزار برای تجزیه و تحلیل بالا آمدن سیستم (Boot)عمل می کند. این تسهیلات ارائه شده به صورت download رایگان، برای جستجوی خطا در سیستم و افزایش سرعت عمل بالا آمدن در نظر گرفته شده است. شما می توانید تمام امکانات استارت را در ویندوز XP تجزیه و تحلیل و بهینه کنید. پس از عمل بهینه سازی، بالا آمدن سیستم به طور معمول زودتر انجام می شود. پس از download کردن این برنامه، آن را به دلخواه خود در یک پوشه ذخیره کنید. سپس فایل BootVis.exe را ( با دو بار کلیک روی آن ) اجرا کنید. پنجره برنامه ای مشابه Explorer ، باز می شود که سمت راست آن خالی است. حال اگر در سطر منوها روی “Trace” کلیک کنید، انتخابی شامل شش option را در مقابل خود خواهید یافت. ترتیب اجرای تک تک option هایی که توسط BootVis جهت بهینه کردن بالا آمدن سیستم در اختیار قرار گذاشته شده، بسیار مهم است. پس از استارت مجدد، BootVis شروع به کار می کند. تا زمانی که BootVis نتیجه تجزیه و تحلیل خود را نشان نداده است، هیچ کاری انجام ندهید. توجه داشته باشید که این عمل چند دقیقه ای طول خواهد کشید.
مخفی کردن یک فولدر یا فایل به شکلی جدید و حیرت انگیز !
در این ترفند قصد داریم یک روش بسیار جالب و کاربردی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید یک فولدر یا یک فایل را در داخل ویندوز XP به سادگی کاملأ از صحنه روزگار محو کنید به شکلی که کاملأ مخفی و ناپیدا شود. سپس خودتان میتوانید با دانستن نام آن فایل و یا فولدر مجدد و به همان سادگی آن را بازیابی و ظاهر سازید. این ترفند را میتوانید ساده ترین نوع مخفی سازی فایل دانست به نحوی که با استفاده از گزینه های مشاهده فایلهای Hidden و امثالهم هم نمیتوان آن را مشاهده کرد.
برای این کار : ابتدا از منوی Stat وارد Run شوید. سپس دستور cmd را تایپ نموده و Enter بزنید.
چند کاربرد کلید Alt برای رسیدن به properties کافیست Alt را نگه داشته و روی فایل مورد نظر دوبار کلیک کنید. 2- کلید Alt در هر پنجره ای ، با یک فشار منوهای پنجره را فعال می کند و با ترکیب آن با هر کدام از حروف منوها، که زیر آن خط کشیده شده است، پنجره مربوط به آن منو را باز میکند. 3- در مرورگر اینترنت اینترنت اکسپلورر ، ترکیب Alt و End شما را به آخرین صفحه ای که مشاهده کرده اید ،خواهد برد. 4- در مرورگر اینترنت اینترنت اکسپلورر، ترکیب Alt با یکی از دو کلید جهت راست و چپ ،عمل Back و Forward را انجام می دهد. 5- با ترکیب Alt و Tab شما می توانید به سهولت پنجره های فعال ویندوز را جابه جا کنید .
ایجاد محدودیت زمانی برای کار با ویندوز XP ممکن است به مانند بسیاری از افراد شما نیز از یک سیستم چند کاربر استفاده میکنید. به این معنا که علاوه بر شما ، افراد دیگری هم یوزر جداگانه ای بر روی ویندوز XP دارند و با آن به سیستم لوگین میکنند. در صورتی که شما کاربر Admin باشید ممکن است دوست داشته باشید محدودیت زمانی خاصی را برای استفاده هر کاربر از ویندوز در نظر بگیرید. به عنوان مثال یوزری را محدود به استفاده در روزها یا ساعات خاصی از هفته بکنید یا حتی یک محدودیت زمانی برای فرزند خود برای استفاده از ویندوز ایجاد کنید. اینکار به سادگی از طریق ویندوز XP امکان پذیر است! هم اکنون قصد داریم به معرفی این ترفند بپردازیم.
از منوی Start واردRun شده و عبارت cmd را وارد کرده و Enter بزنید. net user USERNAME /times:times در دستور فوق USERNAME نام کاربر موجود در ویندوز و times:times بازه زمانی مد نظر شما در روزهای هفته و ساعات آن است
این موضوع را در قالب مثال مطرح میکنیم: مثال دیگر: net user ahmad /time:all لازم به ذکر است شما با این دستور نمى توانید کاربرى را پس از اتمام زمان فعالیتش از محیط ویندوز XP خارج کنید و فقط مى توانید برای ورود کاربران محدودیت قراردهید. |